Szkolenia i kursy dla fizjoterapeutów i osteopatów - fizjoterapia, osteopatia i terapia manualna. - Diagnostyka różnicowa - kurs dla fizjoterapeutów

Podstawy kliniczne samodzielnej praktyki
fizjoterapeuty

Nowa formuła kursu DIAGNOSTYKA RÓŻNICOWA
4 moduły po 3 dni!!!
Instruktor – dr Piotr Godek D.O.

Terminy:
  • III edycja:

- moduł I: 12-14.10.2018 r.
- moduł II
: 2-4.11.2018 r.

- moduł III: 23-25.11.2018 r.
- moduł IV: 14-16.12.2018 r.

Miejsce: Warszawa, ul Wita Stwosza 32 lok.1

e-mail: kursy@fizjosystem.com

Cena za całość kursu(I+II+III+IV moduł): 3900zł

Formą rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki!!!

Kurs obejmuje 84h zegarowe

Imię i nazwisko

Kurs:

akceptuję regulamin
wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez FizjoSystem s.c. z siedzibą w Warszawie 02-661, przy ulicy Wita Stwosza 32/1, dla celów zawarcia umowy o szkolenie i jej realizacji. Dane są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j: Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Oświadczam, że wiem o moim prawie do wglądu i poprawiania moich danych osobowych.

dr Piotr Godek D.O.

Absolwent Sutherland College of Osteopathic Medicine
Specjalizuje się w diagnostyce USG narządu ruchu, terapii manualnej schorzeń stawów i kręgosłupa, ze szczególnym uwzględnieniem
osteopatii.

Prowadzi kursy z Ultrasonografii dla lekarzy i fizjoterapeutów. Jest wykładowcą na Podkowiańskiej Wyższej Szkole Medycznej - Wydział Medycyny Osteopatycznej.

Patronat naukowy i jednen z wykładowców Warszawskiej Grupy Osteopatycznej.

Szkolenie ma na celu wprowadzić kursanta w samodzielną praktykę kliniczną w oparciu o testy ortopedyczne i diagnostyczne, diagnostykę różnicową oraz diagnostykę obrazową.

Podczas szkolenia szczególna uwaga będzie koncentrowana na zbieraniu wywiadu oraz jego interpretowaniu. Na podstawie informacji, które przekazują pacjenci, diagnostyki obrazowej oraz testów ortopedycznych i osteopatycznych uczestnicy będą uczyć się różnicować patologie.

Ważnym aspektem będzie również dobór odpowiedniej terapii, do wcześniej zdiagnozowanych problemów.

Szkolenie składa sie z 4modułów, z których każdy trwa 3 dni:
  • Moduł I: diagnostyka obrazowa
  • Moduł II: nad przeponą ( głowa, odc szyjny i piersiowy, k. górna),
  • Moduł III: pod przeponą ( odcinek lędźwiowy, miednica, k. dolna),
  • Moduł IV: przypadki kliniczne

W cenie szkolenia każdy uczestnik otrzymuje młotek neurologiczny oraz skrypt.

Kurs adresowany jest do:
fizjoterapeutów, terapeutów manualnyh, osteopatów, masażystów, lekarzy, pielęgniarek oraz studentów tych kierunków

Opis kursu:

I MODUŁ:

Celem modułu jest zapoznanie ze współczesnymi metodami diagnostyki obrazowej, zasadami doboru metody zależnie od obrazu klinicznego oraz nauka analizy obrazów RTG, MRI, USG w podstawowych patologiach w zakresie narządu ruchu.
W części warsztatowej prezentowane jest badanie czynnościowe narządu ruchu pod kontrola USG wraz z pokazem sonografii interwencyjnej ( nakłucia pod kontrola USG – stawy, kręgosłup).

Obrazowanie wybranych patologii narządu ruchu z punktu widzenia praktyki fizjoterapeuty:

- wady wrodzone i rozwojowe
- zmiany zwyrodnieniowe
- zespoły przeciążeniowe
- zmiany urazowe
- choroby nowotworowe

Zakres materiału I modułu szkolenia:
- Rodzaje badań obrazowych
- Zasady doboru badań – algorytm od objawu do obrazu
- Analiza zdjęć RTG, CT i MRI – warsztaty

Podczas I modułu:
  • zaprezentowane będzie jak dr Piotr Godek diagnozuje przypadki kliniczne, stosując się do najwyższych standardów diagnostycznych,

• prześledzisz i zaobserwujesz jak przebiega proces podejmowania decyzji klinicznych,

• zyskasz praktyczne umiejętności dotyczące odczytywania RTG, MRI, TK, USG i scyntygrafii przy podejrzeniu konkretnych schorzeń,

• dowiesz się jak interpretować zdjęcia oraz prawidłowo wykonać wszystkie obserwacje i pomiary w diagnostyce obrazowej,

• dokładnie przeanalizujesz zdjęcia pod kątem wykrywania:nieprawidłowości, chorób, najczęstszych patologii, zmian nowotworowych oraz wad wrodzonych

• otrzymasz wskazówki jak rozpoznawać artefakty oraz fałszywe obrazy normy i patologii, aby uniknąć najczęściej popełnianych błędów

• zobaczysz jak w praktyce identyfikować sytuacje niebezpieczne, przeciwwskazania i czerwone Flagi

PLAN I MODUŁU:

Prezentacja badań obrazowych RTG, USG, CT, MRI, Scyntygrafia:

• Podstawy fizyczne obrazowania, najczęstsze błędy i ograniczenia diagnostyki

• Prezentacja zdjęć poszczególnych metod diagnostycznych i ich korelacja z badaniem fizykalnym

• Jak interpretować i na co zwracać szczególną uwagę podczas analizy zdjęć

• Jak rozpoznawać artefakty oraz fałszywe obrazy normy

Kolejność i wybór procedur – od objawu do obrazu.

Podczas tej części warsztatu ekspert przedstawi najlepsze metody obrazowania zależne od wstępnego rozpoznania:

• Urazowe uszkodzenie kończyn

• Urazowe uszkodzenie kręgosłupa

• Urazowe uszkodzenie tkanek miękkich

• Podejrzenie zapalenia stawu

• Podejrzenie pierwotnego guza kości

• Guzy tkanek miękkich bez wywiadu urazowego
  • Bóle kręgosłupa bez tła urazowego z deformacją

Co jest normą? Grupy zagadnień:
Podczas tej części na przykładzie prawidłowych zdjęć omówione zostaną  normy radiologiczne, stanowiące wyjściowe parametry przy rozpoznawaniu patologii, z zakresu:

• traumatologii

• chorób infekcyjnych

• chorób nowotworowych

• zmian nowotworopodobnych

• zmian zwyrodnieniowych

• chorób układowych

• chorób metabolicznych
  • wad wrodzonych i rozwojowych
Warsztat – wykonywanie USG narządu ruchu na uczestnikach szkolenia.

W tej części prelegent wykona przykładowe badanie USG na kilku uczestnikach, z bogatym komentarzem merytorycznym, opisując krok po kroku, co widać i na co zwrócić uwagę.

II MODUŁ:

Wstęp do semiologii - od objawu do rozpoznania
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc szyjnym
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc piersiowym i górnym otwór klatki piersiowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii klatki piersiowej, przepona
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy barkowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy łokciowej
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy nadgarstka i ręki
III MODUŁ:
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w odc. lędźwiowym
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w stawie SI badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy miednicy
  • badanie kliniczne, testy i diagnostyka obrazowa w różnicowaniu patologii w okolicy stawu biodrowego